انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو

طراحی سایت و سئو

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو

تبلیغات اصولی به همراه برند سازی

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو

انتخاب کلمات کلیدی سئو، به عنوان قدم اول یا دوم از مراحل شروع پروژه‌های سئو است. این قدم می‌تواند در صورت عدم دقت، کل پروژه را از مسیر درست خارج کند. بسیاری از افراد برای انتخاب عبارات و کلمات کلیدی سئو با چالش مواجه می‌شوند. زیرا نکات ریز و درشتی باید در این مرحله رعایت شود. به ویژه برای طراحی سایت‌هایی که تازه تاسیس شده‌اند و سایت‌هایی که در یک حوزه کاری پررقابت فعالیت می‌کنند، انتخاب کلمات کلیدی مناسب از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای بهتر فهمیدن کلمات کلیدی در سئو، همراه سنانیک باشید.

دلیل اهمیت تحقیق و یافتن کلمات کلیدی

تحقیقات کلمات کلیدی سئو در SEO اطلاعات ارزشمندی ارائه می‌دهند که به شما کمک می‌کنند بفهمید مخاطبانتان چه سوالاتی را در موتورهای جستجو مانند گوگل مطرح می‌کنند. این بینش می‌تواند به شما در تدوین استراتژی محتوا و بازاریابی کمک بسیاری کند. ما اغلب شنیده‌ایم که در ۱۰ سال گذشته ، SEO چقدر پیشرفت کرده است.

چگونه کلمات کلیدی کم اهمیت کمک کرده‌اند تا وب‌سایت‌ها به جایگاه بهتری در نتایج گوگل برسند. متخصصان SEO باور دارند که استفاده از عبارات کلیدی که دقیقاً با جستجوی کاربران همخوانی دارند، از نظر رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها مهم‌ترین عامل نیست. به جای این، مرکزیت بر روی محتوا و ارزش آن برای هر کلمه کلیدی است.

انواع کلمات کلیدی سئو

بهترین کلمات کلیدی سئو برای جستجوگرها

مهم است بدانید که در موتورهای جستجویی مانند گوگل، هیچ کلمه کلیدی مطلق به عنوان «بهترین» وجود ندارد. کلماتی که توسط مخاطبان شما بیشترین جستجو را دارند، دقیقاً همان کلمات کلیدی بهترین هستند. با در نظر گرفتن این نکته، می‌توانید یک استراتژی طراحی کنید که به بهبود رتبه‌بندی صفحات وب‌سایت شما و افزایش ترافیک کمک کند.

شما به دنبال کلمات کلیدی سئو هستید که توسط مخاطبان بسیار جستجو می‌شوند. تا بتوانید با رقابت در این زمینه، جایگاه مناسبی را ایجاد کنید. برای این کار، باید سعی کنید محتوای خود را به گونه‌ای طراحی کنید که بهترین و معتبرترین نتایج در بین سه لینک اول نتایج گوگل برای آن کلمه کلیدی خاص باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا در موتورهای جستجو جایگاه بهتری کسب کنید.

عوامل اصلی انتخاب کلمات کلیدی سئو

انواع کلمات کلیدی سئو کدامند؟

کلمات کلیدی دنباله کوتاه یا “Short tail” از یک یا دو کلمه تشکیل شده‌اند و دارای حجم جستجوی بسیار بالا هستند. این کلمات کلیدی سئو، بسیار رقابتی هستند و برای سایت‌های جدید، کسب رتبه‌بندی مناسب در آن‌ها مشکل است. زیرا رقبا با سابقه به راحتی می‌توانند نتایج اول جستجوی گوگل را کسب کنند. بنابراین، اگر تازه وارد عرصه‌ی کار شده‌اید، استفاده از کلمات کلیدی کوتاه در بهینه‌سازی و پشتیبانی وبسایت، تصمیم عاقلانه‌ای نیست.

کلمات کلیدی دنباله بلند یا “Long tail” از دو تا ده کلمه تشکیل شده‌اند و دارای حجم جستجوی کمتری هستند. با این حال، اگرچه تعداد جستجوهای آن‌ها کمتر است، با استفاده از آن‌ها، شانس بیشتری برای دیده شدن وبسایت شما وجود دارد. این کلمات کلیدی به شما می‌گویند که دقیقاً چه موضوعاتی را در صفحات وبسایت خود پوشش دهید که با نیازهای مخاطبان پتانسیلی همخوانی داشته باشد.

کلمات کلیدی سئو

 

کلمات کلیدی سئو به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

اصولاً، کلمات کلیدی در چک لیست سئو به دو دسته‌ی User Intent و Search Volume تقسیم می‌شوند. هر کدام دارای زیرمجموعه‌های خاص خود هستند. معیار تقسیم‌بندی بر اساس مفاهیم مورد نظر کاربران موتورهای جستجو و تعداد دفعات جستجوی کلمات است.

تقسیم‌ بندی کلمات کلیدی سئو بر اساس User Intent

کلمات کلیدی User Intent، در واقع نشان‌ دهنده قصد و نیّت کاربران از جستجو در اینترنت می‌باشند. ما می‌دانیم که کاربران با اهداف گوناگونی به وب‌سایت‌ها سر می‌زنند. برخی برای مطالعه اخبار روز، برخی برای استفاده از یک سرویس یا خرید محصول، بعضی برای یادگیری دستور پخت یک غذا و دیگران برای ورود به شبکه‌های اجتماعی از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. در واقع، تقریباً همه کاربران سه هدف کلی برای جستجو در اینترنت دارند که این اهداف به صورت سه نوع کوئری جستجوی User Intent نمایان می‌شود.

انتخاب کلمات کلیدی

1. کلمات کلیدی Informational

کاربران از این نوع کلمات کلیدی برای جستجوی اطلاعات استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، کوئری‌های جستجوی “آب و هوای تهران در هفته آینده”، “نحوه پرورش کاکتوس” یا “آموزش پخت فسنجان” همگی از این دسته‌اند. در این شیوه از جستجو، جنبه‌های مالی به طور مستقیم مدنظر نیستند. کاربران تنها به دنبال افزایش دانش و اطلاعات خود درباره یک زمینه خاص هستند.

2. کلمات کلیدی Transactional

هدف از جستجوی این کلمات، انجام یک معامله آنلاین در قالب خرید یک محصول فیزیکی یا سرویس اینترنتی می‌باشد. به عنوان مثال، کوئری‌های جستجوی “دانلود کتاب”، “خرید موبایل آیفون 7” و “سرویس اینترنت پرسرعت” جزو کلمات کلیدی سئو معاملاتی (Transactional) دسته‌بندی می‌شوند. البته باید ذکر کرد که برخی افراد باور دارند که در اینجا نوع دیگری از کلمات کلیدی به نام Commercial وجود دارد. کلمات کلیدی Commercial هنگامی استفاده می‌شوند که کاربر قصد جستجوی یک محصول را دارد، اما تا آن لحظه قصد خرید آن را ندارد.

3.کلمات کلیدی Navigational

کاربران معمولاً به منظور دسترسی به یک خاص، از کلمات کلیدی Navigational در جستجوی گوگل استفاده می‌کنند. استفاده از این نوع کلمات کلیدی سئو زمانی رخ می‌دهد که کاربر تمایل دارد به یک وب‌خاص مراجعه کند. اما آدرس آن سایت را به‌صورت کامل نمی‌داند. به عنوان مثال، کوئری‌های جستجویی مانند “دیجی کالا”، “فیسبوک”، “توئیتر” و “آمازون” از جمله کلمات کلیدی Navigational هستند. در نتیجه، با کلیک بر روی اولین لینک حاصل از جستجو، کاربران به وب‌ سایت مورد نظر خود می‌رسند.

عوامل اصلی انتخاب کلمات کلیدی

 

تقسیم‌ بندی کلمات کلیدی بر اساس Search volume

این دسته از تقسیم‌ بندی کلمات کلیدی سئو بر اساس تعداد جستجوهای کاربران در موتورهای جستجو انجام می‌شود، نه بر اساس قصد و نیّت آن‌ها. کلمات کلیدی بر اساس حجم جستجو (Search Volume) به سه دسته تقسیم می‌شوند.

1. کلمات کلیدی اصلی یا Head

عبارات و کلمات اصلی و کوتاه هستند که به طور گسترده در جستجوهای اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کلمات معمولاً به یک دسته بندی خاص یا مفهوم کلی اشاره دارند. به عنوان مثال، “موبایل”، “خانه”، “طراحی سایت”، “کامپیوتر” و “خودرو” از این دسته از کلمات کلیدی هستند.

2. کلمات کلیدی عبارتی یا Middle Tail

این نوع، نسبت به کلمات کلیدی Head، نتایج مشخص‌تری را ارائه می‌دهند. با این حال، هنوز این کلمات اغلب کلی و کمی نامفهوم هستند. در این روش جستجوی کاربران، اهداف معین‌تری دارند اما به دنبال بهترین پیشنهاد از جانب موتورهای جستجو می‌باشند و خود ایده خاصی ندارند. به عنوان نمونه، عباراتی مانند ‘موبایل سامسونگ’، ‘هتل ارزان’ یا ‘خرید خودرو’ به کلمات کلیدی Middle Tail تعلق دارند.

3. کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail

کلمات کلیدی طولانی برای سئو، یکی از عوامل کلیدی موفقیت وب‌سایت‌های با ترافیک بالا می‌باشند. Long-Tailمی‌توانند بیش از ۷۰٪ از ترافیک وب‌سایت شما را پوشش دهند. در حالی که رقابت برای این نوع کلمات کلیدی سئو به مراتب کمتر از سایر انواع است.
معمولاً از ترکیب سه یا چهار کلمه تشکیل شده و کاربرانی که از آنها استفاده می‌کنند، به دنبال محصول یا موضوع خاصی با ویژگی‌های مشخص هستند. به عنوان مثال، عباراتی مانند “خرید بلیت ارزان هواپیمای تهران-مشهد”، “دانلود اپلیکیشن اسنپ برای اندروید” و “کفش ورزشی نایک مردانه قرمز”، همگی از جمله کلمات کلیدی Long Tail هستند که به نتایج نسبتاً مشخصی منتهی می‌شوند.

کلمات کلیدی طولانی سئو

 

سخن پایانی

کلمات کلیدی نقطه اتصال شما به مخاطبان هستند. زیرا وقتی که مخاطبان برای پیدا کردن شما در موتورهای جستجو، search می‌کنند و با شما ارتباط برقرار می‌کنند، نیازها، خواسته‌ها و علاقه‌هایشان را در قالب کلمات کلیدی بیان می‌کنند. اگر موفق شوید که در کلمات کلیدی اصلی که مخاطبان آن‌ها را جستجو می‌کنند، رتبه خوبی در نتایج جستجو بدست آورید. مخاطبان به شما توجه می‌کنند و انتخاب شما را می‌کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
پیمایش به بالا